Kersverse blog! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu Kersverse blog! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu

Kersverse blog!

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaa eindelijk; een update! Het is alweer meer dan een maand geleden sinds mijn laatste blog dus dacht nu wordt het toch wel weer hoog tijd om jullie maar eens even op de hoogte te brengen.
Niet dat ik geen zin had om eerder wat te typen, maar het was weekje weg, 2 weekenden Auckland, weekendje weg. Dacht kan wel eerder wat gaan typen, maar het is natuurlijk leuker als ik wat meer mee heb gemaakt.

Dus we gaan even terug in de tijd.
Weekend van 23 en 24 november richting Bay of Islands geweest met stagereizen. Wie nu bij t woord Bay of Island denkt van hmm dat komt me bekend voor.. dat klopt! Ben daar namelijk ook met pap en mam geweest. Dit keer gingen we met een kleinere groep dan normaal op stap, want andere weekendjes weg die ik was geweest was samen met de interns en met de Au pairs. Dit keer waren er dus zon 25 mensen in plaats van 65, scheelt aardig wat!
Het plan was om de eerste stop te houden op het strand, aangezien het super mooi weer was. Zon 23 graden en volop zon, wat dan aanvoelt zo rond de 26 graden. Maar aangezien er iemand heel nodig na de wc moest stopte we al eerder. Bleek het toevallig bij een Nederlandse winkel te zijn. Dus hup met zijn allen pepernoten halen!!
Half uur laten lagen we daar dan op het strand met onze pepernoten en het mooie weer. En daarbij, voor het eerst was het zeewater gewoon lekker qua temperatuur. Op zo'n moment denk je wel even; 'Wat heb ik het ook best goed voor elkaar' en als dit weekend al zo begint kan het haast niet anders dan een top weekend worden!

Na het strand weer even de bus in om richting de waterval van Whangarei te gaan. Dacht aaah zal wel niet zo heel veel voorstellen, maar daar aangekomen was die toch best wel mooi en het leukste van allemaal je kon er na toe zwemmen om er onder te gaan. Daarvoor moest je wel het koude water met allemaal alg en ander vieze glibberige dingen trotseren. Dit was mijn kans om het te doen dus zodra het diep genoeg was om te gaan zwemmen verstand op 0 en gaan! Weer een ervaring rijker! :)
Na het zwemmen moesten we er weer gauw vandoor voor een rondleiding in een glowworm cave. Al wel eerder geweest, maar het blijft wel leuk om te zien! Alleen de gids was iets minder leuk; meer een boek dat die uit zijn hoofd voorlas dan dat het spontaan en leuk proberen te vertellen.

We sliepen in het zelfde plaatsje als waar ik met pap en mam ook heb geslapen, dus ik was al een beetje voorbereid hoe het daar was. 's Avonds nog al een beetje dood. Na lekker gebarbecued te hebben en op het strand te hebben gezeten met zijn allen toch maar om half 11 even besloten om eindelijk maar eens naar de bar bij het hostel te gaan. Een succes was het helaas niet zo.. Een agressieve rare sfeer waar gok ik wel de helft stijfstond van de drugs. En mensen die aan je gaan zitten of je aanstoten. Om 12 uur was het 'feest' al afgelopen dus mooi een keer op tijd het bed in om om 9 uur fris en fruitig op de boot te zitten want ging weer een dolfijnencruise maken. We gingen nu met een ander bedrijf dus kon ik de cruises mooi gaan vergelijken. Over het algemeen was de eerste cruise een stuk mooier en leuker, maar het enige leuke aan de 2e keer was, dat ik dit keer wel dolfijnen heb gezien, en nog aardig wat ook! Na de tijd nog weer even naar het strand geweest en toen zat het weekend er al weer op!
Een echt ' wauw' weekend!

Weekend van 30nov/1dec was het weer tijd voor een Auckland weekendje. Dus dat weekend maar naar de bios geweest en uitgegaan. En op 1 december ook nog Zwarte Piet gespeeld bij ongeveer 10 kindjes, waarvan 1 of beide ouders Nederlands zijn! Wie had dat ooit gedacht, 18000 km van huis en dan ook nog es zwarte piet spelen. Altijd al een keer willen doen dus dat kwam goed uit! Was erg leuk om te doen, alleen wel beetje warm. De kindjes waren (gelukkig) nog niet zo oud dus een zwarte panty en een schoorsteen zwart gezicht was genoeg. Eigenlijk waren ze nog iets te jong want de meesten waren wel bang voor ons. Na de tijd al beloning een echte uitgebreide NZ barbeque gehad. Op 1 december is hier ook de zomer officieel begonnen dus de barbeque kwam goed van pas!

Om zelf ook nog maar een beetje een Sinterklaas gevoel te krijgen en niet alle Nederlandse feestdagen aan ons neus voorbij te laten gaan hebben we met een groepje Nederlanders maar gezellig gedobbeld!
En we moesten ook nog een gedicht maken. Het gedicht dat ik kreeg ging over mijn accent, hoe kan het ook anders! Ik zeg blijkbaar boontjes op een grappige manier, dus dat stond er in het gedicht vermeldt zodat ik het nog een keer extra zou zeggen. En de rest maar lachen joh, hoe gemeen!

Het andere weekend (vorig weekend) verliep wel wat rustiger.Vrijdagavond terras op,zaterdagavond barbequen en uitgaan en overdag hele dag ik bed liggen! Was paar dagen hier ziek geweest dus dacht aaah kan wel gewoon eten en dr wat wijn bij drinken maar helaas dacht mijn lichaam daar nog iets anders over, blijkbaar was ik toch nog niet helemaal beter!

Maar topfit en de oude gingen we dit weekend naar Coromandel, zo'n 3 uur rijden hier vandaan. Omdat het weer perfect was gingen we zaterdag maar direct kayakken. Op het super blauwe water kayakken, om een eilandje heen en vervolgens naar een strand om pauze te houden en daarna rechtstreeks terug. Moet zeggen dat het best zwaar is met al die golven en stroming en na verloop van tijd pijn doet aan je bovenarmen. Had spierpijn verwacht, maar die heb ik gelukkig niet!

En vandaag gingen we naar hot water beach. Is op een strand en op een bepaald stukje hoef je paar centimeter te graven en dan komt er warm water naar boven. Best bizar eigenlijk. Dus we dachten graven wel een gat en gaan we er wel inliggen. Maar het water was echt zoo warm, dat mijn voeten al zeer deden en snel de zee in moest rennen om af te koelen, dat ik dacht laat maar zitten. Ga wel gewoon in zee zwemmen en aan het strand liggen. Na de hot water beach gingen we richting Cathedral Cove. Daar waren we gisteren ook geweest alleen dan met de kayak en nu moesten we een half uur voor lopen. Maar wat eeen mooi strand en uitzicht. Blauw water zover je kunt kijken en af en toe zo'n onbewoond eilandje. Ze zeggen dat dit 1 van de mooiste stranden is van het Noordereiland en ik geloof het graag! Dus lekker middagje op strand gelegen en toen was het alweer tijd om richting Auckland te gaan. Was weer typisch een weekendje met een ultiem vakantiegevoel.

Maar helaas vakantie is het nog niet. Nog een weekje doorbikkelen op stage en dan vlieg ik zaterdag richting het Zuidereiland om daar aan de 15 daagse rondreis te beginnen! Ben erg benieuwd en heb ik veel zin in!

Op stage is afgelopen maandag de nieuwe stagiair begonnen. Hij heet Maximillian, oftewel Max en is 24 jaar en komt uit Duitsland. Hij is hier samen met zijn verloofde. In het begin dacht ik dat hij zei Wife dus toen vroeg ik zjin leeftijd en zei die 24. Waarop ik reageerde oh ben je wel jong getrouwd zeg. Kreeg ik niet zon aardige blik en reactie van hem, dus dacht hou me mond wel! Verder is die zowat kaal (gemillimeterd haar dat groeit), laat een snor groeien en draagt een beetje te strakke en te lage broeken. Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden en de rest van de collega's ook niet want daar heeft hij nog geen boe of bah tegen gezegd!
Verder gaat stage allemaal zijn gangetje en is het einde in zicht! Nog 4 weekjes stage en dan zit het er alweer op.

Tijd vliegt hier sowieso voorbij. Over 7 weken zit ik alweer in Nederland. Het gevoel is opzich wel dubbel; ene kant is het hier super gaaf, leuke mensen mooie omgeving enzo en nog genoeg dingen te zien dat je denkt moet alweer naar huis. Maar aan de andere kant kijk ik er ook al weer een beetje naar uit om iedereen weer te zien en mijn eigen ' vertrouwde' leventje, waar ik niet om mijn accent word uitgelachen weer op te pakken! haha!


Mijn tablet gaat mee naar het Zuidereiland dus als het lukt zal ik halverwege jullie even op de hoogte brengen.

Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen toe en een gelukkig 2014!

Liefs Laura

P.S. Nog een leuk weetje.. Dit was denk ik mijn laatste of anders ene laatste blog als 'tiener'! haha

  • 15 December 2013 - 09:56

    Diana:

    Ik vind je accent juist super, dus blij dat ik je over 7 weken weer kan hiren!
    Wat een belevenissen weer zeg. Wat zal Nederland straks saaaaai zijn en heel erg koud!
    Voor jou ook fijne feestdagen en een super verjaardag Xxx

  • 15 December 2013 - 10:52

    Mileen :

    Ah, raak nooit je mooie Twentse accent kwijt! Wees er trots op, ik vond het geweldig om het accent hier aan de andere kant van de wereld te horen! Deed me weer even aan de goede oude tijd in Enschede denken. Veel plezier op het zuider eiland!

  • 15 December 2013 - 14:16

    Tom:

    Aaah, dat grapjes maken over je accent dat hou ik er wel in Laura, haha. Ik ben namelijk nu ook wel heel benieuwd hoe jij boontjes zegt! Maar wauw, wat een tof verhaal weer; en ik zit maar hier het brave ambtenaartje te spelen op stage, wat een verschil! Veel plezier nog de laatste weken, fijne feestdagen en alvast een fijne verjaardag natuurlijk. Tot snel! x

  • 28 December 2013 - 10:54

    Anita:

    Hey laura,gefeliCiteerd met je verjaardag.
    Wat gaaf om te lezen wat je daar allemaal meemaakt en gezien hebt tot nu toe.
    Het land lijkt ons geweldig.
    Geniet van alle kostbare momenten en mensen om je heen.

    Wij wensen je een goed en nieuw.

    Veel liefs, mitchell,gillian,duncan,
    Andre en anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Als onderdeel van mijn opleiding Bedrijfskunde MER ( Management, Economie & Recht) ga ik voor mijn stage 5,5 maand naar Nieuw-Zeeland!

Via deze weg wil ik jullie allemaal een beetje op de hoogte houden, van wat ik hier allemaal doe en meemaak!

Voor wie het niet precies weet, zal ik eerst eens wat gaan vertellen over de verloop van mijn reis, mijn stageplek en mijn verblijf daar.

Op dindsdag 20 augustus ( jaa de dinsdag na Brueghel in Losser, dus ik kan nog mooi even hier het laatste feestje meepikken, haha!) vlieg ik vanaf Schiphol, via Hongkong naar Auckland. Deze reis duurt ongeveer 28 uur. Auckland is tevens ook mijn eindbestemming.
Daar zal ik vanaf 22 augustus de 5,5 maand daarna verblijven in een studentenflat. Ik krijg daar een appartement met in totaal nog 2 anderen. (de nationaliteit van die anderen weet ik nog niet) Wel een eigen slaapkamer, maar voor de rest is alles gedeeld.

Vanaf 26 augustus ga ik 20 weken lang stagelopen bij het bedrijf CXC.
Normaal loopt de stageperiode van 2 september tot en met 17 januari. Maar aangezien het bedrijf met kerst 2 weken dicht is (dus heerlijk 2 weken vakantie daar) begin ik een week eerder en ga ik een week langer door.
CXC is een pantykousjes en sokken bedrijf met 50! vrouwen en 1 of 2 mannen ( ja het klinkt in eerste instantie beetje suf, dat vond ik ook, maar nadat ik mijn taken en werkzaamheden heb gekregen is mijn mening hierover veranderd). Hier zal ik helpen op verschillende afdelingen: financiën, sales & marketing.

Tegen die tijd dat ik daar stageloop zal ik wel wat meer vertellen over mijn taken en werkzaamheden.

Voordat ik wegga moet er van alles worden geregeld, zoals visum, verzekeringen en vergoedingen.
Dit heb ik gelukkig allemaal al rond!

Dus de komende weken tot aan 20 augustus kan en ga ik hier in Nederland nog even volop genieten, leuke dingen doen & feesten! En natuurlijk ook nog werken, zodat ik hopelijk nog even wat kan gaan sparen! Maar ook afscheid nemen van iedereen....

Zodra ik op Nieuw-Zeelandse bodem ben zal ik via deze site weer wat van mij laten horen.

Graag tot gauw!

Groetjes,
Laura



Recente Reisverslagen:

09 Januari 2014

De avonturen van Laura als reiziger!

15 December 2013

Kersverse blog!

13 November 2013

Genoten en een bult gezelligheid!

24 Oktober 2013

Kiekeboe! Ben ik weer!

29 September 2013

Summer is coming soon!
Laura

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 6831

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: