Kiekeboe! Ben ik weer! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu Kiekeboe! Ben ik weer! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu

Kiekeboe! Ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tis alweer bijna een maand geleden sinds mijn laatste blog, dus dacht nu wordt het maar eens hoogtijd om weer eens een blog te schrijven!
Moet wel eerlijk bekennen dat ik het soms wel een beetje uitstel want het kost best veel tijd om te schrijven, maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel
. Ja okee, het hoeft eigenlijk niet zo lang te duren als ik het kort hou, maar daar ben ik niet zo goed in als ik iets wil vertellen! haha.

Ondertussen ben ik alweer 9,5 week van huis en bezig met mijn 9e week stage! Gaat allemaal alweer super snel. Voor de mensen die niet wachten totdat ik weer thuis kom en zich afvragen hoelang het nog duurt; zaterdag over 14 weken ben ik terug in het mooie Twente! haha!

Stage gaat wat mij betreft nog steeds prima. Normaal gesproken krijg ik in week 10 tussentijdse beoordeling, maar dat wordt voor mij in week 11. Aangezien maandag hier Labourday is (vieren ze t begin van de zomer, maar tis officeel iets anders) ben ik vrij. & de rest van de week ben ik ook zo goed als vrij; mooi paar daagjes vrij genomen. Wel ben ik benieuwd naar de tussentijdse beoordeling. Weet ik eindelijk duidelijk wat ze van me vinden en wat ik nog moet verbeteren.
Ik heb het nog steeds wel naar mijn zin, maar vind het wel jammer dat ik (haast) geen financiën doe. Er was mij van te voren gezegd dat het 60% marketing zou zijn en 40% financieel. Helaas gaat het financieel niet zo goed met het bedrijf (cashflow problemen). Dit komt voornamelijk doordat het meer een seizoensbedrijf is. In winter verkoop je natuurlijk meer sokken en panty's dan in de zomer. Dus ene kant snap ik het ook wel dat ik haast geen financien doe. Ze zijn er zelf druk mee aan de gang om alles weer een beetje op orde te krijgen en dan komt der zon stagairetje tussen die je ook nog eens wat uit moet gaan leggen. En daarnaast is nu de nieuwe financieel persoon (Odette) nog maar 5 weken parttime aan het werk en die het nog steeds aan t leren is. Verder zal ik jullie niet lastig vallen met hoe het financieel gaat, want dan ben ik morgen nog niet klaar! In ieder geval heb ik wel al contact met school gehad om de consequenties voor mij te bespreken wat er gebeurt bij faillissement (worst scenario). Maar daar gaan we niet vanuit en blijven gewoon positief! :) & Zoals school t zegt; ' Ik moet mijn ogen en oren ophouden' want ik kan er alleen maar wat van leren.

Naast mijn 40 urige stageweek is er helaas ook nog tijd voor leuke en avontuurlijke dingen. He wat jammer nou! haha!

Laatst was 't op een zondag iets van 17 graden, maar de zon die scheen, dus wij als echte Nederlanders hup naar het strand, lekker in zwemkleding zonnebaden! Eerst was het wel lekker warm, maar 't wel al gauw bewolkte en minder warm. Na de tijd had ik zo'n gevoel van aaah ben vast niet veel bijgekleurd. Ma bij thuiskomst in de spiegel gekeken en hele achterkant kats verbrand.. Week last van gehad! Maar niet getreurd, t gaat hopelijk niet meer gebeuren want factor 50 is onderweg, maar zit nog even met een tussenstop in China!

2 Weken geleden was 't dan eindelijk tijd om richting Raglan te gaan en te ontdekken of ik surftalent heb ja of nee. Raglan is een van de bekendste en beste surfplek waar de kiwi's en ook andere mensen vaak gaan surfen! Eerst zouden we zaterdags gaan surfen en zondag naar van die tuinen en watervallen, maar omdat het weer te gevaarlijk was om te gaan surfen werd de planning omgedraaid. In plaats van naar de tuinen werd het naar Hot Pools. Die stelde helaas niet zo super veel voor en stonken onmeunig! Wel wouden we graag van de glijbaan af met een groep maar die was dicht. Als een stelletje kleine kinderen maar staan roepen: Glide on, Glide on! Het typische schoolreis gevoel kwam weer naar boven! Het hostel zelf lag helemaal in de bushbush. Geen telefoonnetwerk, helemaal niks! 's avonds wezen stappen in het plaatselijke cafetje om vervolgens aardig op tijd naar bed te gaan zodat we goed fit waren voor het surfen. Na wat vertraging van alle groepen, was dan eindelijk de laatste groep aan de beurt. De golven werden al steeds weer hoger en voor ons waren al 4 personen met verwondingen naar de dokter gegaan (2 met surfen gebeurd en 2 niet). Dus dacht jeetje dit moet nog wat gaan worden!
Maar uiteindelijk ik heb op een surfplank gestaan, jaja (met hulp dan dan weer wel)! Verder was ik niet zo'n talent. Je moet normaal liggen dan op 1 knie en dan gaan staan. Ik was zo slim om mijn knie telkens te vergeten en probeerde dus met mijn handen mezelf staand omhoog te drukken, dus ik kon t wel vergeten! Wel is surfen super leuk om te doen, dus weet ga ik het ooit nog eens doen. Achteraf alleen zere rug, knie en arm, maar dat heb ik er zeker voor over gehad.

En dan was afgelopen weekend het avontuurlijkste weekend wat ik denk ik ook heb meegemaakt. Zaterdag was het dan eindelijk tijd om te gaan skydiven. Met een groep van 19 stagaires ongeveer 45 minuten in de bus om richting Skydive Auckland te gaan. Na 2 korte filmpjes werden we ingedeeld en ik zat in de laatste groep. Kon ik van te voren mooi kijken hoe sommigen zenuwachtig waren en hoe hun eerste reactie was. Na best lang wachten (omdat het weer eerst nie zo meezat) mocht ik dan eindelijk kleren aantrekken. Echt zenuwachtig of nerveus was ik niet echt dat scheelde wel! (Maar als ik mijn filmpje terug zie denk ik "eeh waarom heb ik godsnaam dat gezegd") Dus denk dat er stiekem toch wel iets nerveusiteit in mij zat!
Daar gingen we dan op naar 13000 feet (ongveer 4300 meter) & ik moest als eerste van de tandemsprongen uit vliegtuig. Toen we bijna uit t vliegtuig gingen en op de rand zaten en benen al buitenboord hingen werd ik even uit het vliegtuig gedrukt en weer na binnen gehaald! En ik maar gillen! De rest binnen keek mij meer aan van oh oh en dit moet ik nu ook nog gaan doen! Het een super ervaring en niet eng. Ja okee de eerste paar seconden wel. Toen dacht ik waar begin ik nu dan weer aan en was aan 1 stuk door aan het gillen totdat ik geen adem meer had. Later nog mooi genoten van het uitzicht en wij als laatste groep hadden t beste weer :) Al met al een super ervaring en denk dat ik het ook nog wel een keertje ga doen!

En zondag gingen we richting Waitomo, om daar een 5 uur lange trip te doen. Eerst 27 meter abseilen naar beneden. Al was ik niet zo slim geweest en had t touw door mijn hand laten glijden waardoor die best pijnlijk had. Maar ik had wel t geluk dat ik als 2e was en er nog 4 moesten komen dus mijn hand ma de hele tijd gekoeld, wat mij denk ik heeft gered van de blaren! Daarna met de tube stukje tegen de stroom inlopen om daar glow worms te gaan bekijken, om vervolgens daarna in het dokter met de tube door de grotten te gaan. Je moest met je voeten en handen maar beetje afstoten van alle stenen en kanten. Na de tijd nog op je rug door t water. Later kregen we de keuze of we met ons voeten in een gat wouden en dan kop onder water en dan beetje voelen en dan weer andere kant boven water komen. Ik dacht neeuh dat ga ik dus echt niet doen. Je ziet niks, hebt geen idee wat je tegenkomt en weet niet hoelang onder water bent. Maar toen alle jongens voor waren gegaan dacht ik kan eigenlijk niet achterblijven, dus het toen toch maar gedaan! (waar ik stiekem best trots op was eigenlijk). Daarna de hele route tegen de stroming in moeten lopen en tot slot 27 meter omhoog klimmen!

Best avontuurlijk al met al!
Dat waren mijn avonturen tot nu toe!

Maar daarnaast heb ik ook alweer dingen op de planning staan.
Zoals ik al eerder zij, was zonnebrand factor 50 met een tussenstop in China & heb ik volgende week bijna de hele week vrij.
Jaa je raadt het al: pap en mam komen! Jeeeej! (L)
Zaterdagmiddag ga ik ze ophalen van het vliegveld.
En heb ook al een paar leuke dingen gepland:
Zo gaan we een wijntoer doen op Waiheke Island & gaan we een trip van 4 dagen maken richting het Noorden met o.a. dolfijnencruise, sandsurfing, een beach van 90 miles en naar het punt waar 2 zeen bij elkaar komen! Al met al leuke 11 dagen voor de boeg!

Hoe het was?
Dat vertel ik als ze weer naar huis zijn!

& hoe gaat het daar in Nederland?
Is het al helemaal herfst?

Tot snel!
CHEERS!

  • 24 Oktober 2013 - 10:20

    Ellen Bijkerk:

    Hallo Laura,

    Wat leuk om allemaal te lezen. Super wat avontuurlijk en leerzaam. Dit draag je je heel leven mee, geweldig wat een voorsprong. Hier is het weer nog redelijk. We mogen niet klagen. Joop zegt zo vaak, wat knap van Laura, diepe bewondering. Schoot me even te binnen. Geniet er maar van en van het bezoek van je pa en ma.
    Dan is het al zo weer kerst en komt al weer je vriendin. Super toch. Groeten en een dikke knuffel van ons, Joop en Ellen



  • 03 November 2013 - 12:10

    Annie Gerritzen:

    Hoi Laura,

    Zojuist j e laatste reisverslag gelezen. Wat een geweldige tijd heb je daar. Geniet van alle leuke gebeurtenissen. Nu je pa en ma ook vanuit China zijn gearriveerd, wordt het allemaal nog leuker. Alle drie heel veel plezier en maak er prachtige week van. Als Gerard en José weer thuis zijn, horen we de verhalen wel.

    Groetjes en tot het volgende verslag. Ben u al benieuwd wat je allemaal weer te vertellen hebt!!!).

    Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Als onderdeel van mijn opleiding Bedrijfskunde MER ( Management, Economie & Recht) ga ik voor mijn stage 5,5 maand naar Nieuw-Zeeland!

Via deze weg wil ik jullie allemaal een beetje op de hoogte houden, van wat ik hier allemaal doe en meemaak!

Voor wie het niet precies weet, zal ik eerst eens wat gaan vertellen over de verloop van mijn reis, mijn stageplek en mijn verblijf daar.

Op dindsdag 20 augustus ( jaa de dinsdag na Brueghel in Losser, dus ik kan nog mooi even hier het laatste feestje meepikken, haha!) vlieg ik vanaf Schiphol, via Hongkong naar Auckland. Deze reis duurt ongeveer 28 uur. Auckland is tevens ook mijn eindbestemming.
Daar zal ik vanaf 22 augustus de 5,5 maand daarna verblijven in een studentenflat. Ik krijg daar een appartement met in totaal nog 2 anderen. (de nationaliteit van die anderen weet ik nog niet) Wel een eigen slaapkamer, maar voor de rest is alles gedeeld.

Vanaf 26 augustus ga ik 20 weken lang stagelopen bij het bedrijf CXC.
Normaal loopt de stageperiode van 2 september tot en met 17 januari. Maar aangezien het bedrijf met kerst 2 weken dicht is (dus heerlijk 2 weken vakantie daar) begin ik een week eerder en ga ik een week langer door.
CXC is een pantykousjes en sokken bedrijf met 50! vrouwen en 1 of 2 mannen ( ja het klinkt in eerste instantie beetje suf, dat vond ik ook, maar nadat ik mijn taken en werkzaamheden heb gekregen is mijn mening hierover veranderd). Hier zal ik helpen op verschillende afdelingen: financiën, sales & marketing.

Tegen die tijd dat ik daar stageloop zal ik wel wat meer vertellen over mijn taken en werkzaamheden.

Voordat ik wegga moet er van alles worden geregeld, zoals visum, verzekeringen en vergoedingen.
Dit heb ik gelukkig allemaal al rond!

Dus de komende weken tot aan 20 augustus kan en ga ik hier in Nederland nog even volop genieten, leuke dingen doen & feesten! En natuurlijk ook nog werken, zodat ik hopelijk nog even wat kan gaan sparen! Maar ook afscheid nemen van iedereen....

Zodra ik op Nieuw-Zeelandse bodem ben zal ik via deze site weer wat van mij laten horen.

Graag tot gauw!

Groetjes,
Laura



Recente Reisverslagen:

09 Januari 2014

De avonturen van Laura als reiziger!

15 December 2013

Kersverse blog!

13 November 2013

Genoten en een bult gezelligheid!

24 Oktober 2013

Kiekeboe! Ben ik weer!

29 September 2013

Summer is coming soon!
Laura

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 6814

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: