Summer is coming soon! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu Summer is coming soon! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu

Summer is coming soon!

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoals de titel al zegt; de zomer komt hier als goed is snel! Afgelopen nacht is hier namelijk de zomertijd al ingegaan! Dat betekent dat ik nu 11 uur op jullie voor loop. Maar dat is maar voor een maandje want dan gaat bij jullie de wintertijd in en wordt het verschil 12 uur.

Het 1x in de week proberen te schrijven gaat hem nie worden ben ik alweer achter gekomen! Aangezien het nog best veel tijd kost om een blog in elkaar te typen! Dus ik hou het ma op de zondagavonden 1x in de 2 weken! Want Bruins, nee dat kennen ze hier helaas niet dus heb meestal zondagavond alle tijd!

& vandaag ga ik eerst eens beginnen met vertellen over stage in plaats van alleen maar over de leuke dingen!
2 Weken geleden zou ik dan eindelijk mijn eerste marketing meeting hebben. Op maandag en dinsdag samen met Hayley druk aan het voorbereiden geweest. Was het woensdag.. hoorde we kwartiertje van te voren dat het niet doorging. Meeste dingen voor niks gedaan dus! Dus dat was wel beetje jammer want was eigenlijk best benieuwd naar hoe dat allemaal zou verlopen. Die week kwam de baas ook nog even binnenlopen toen ik nog alleen op kantoor was & ze zei dat positieve feedback over mij had gekregen van andere collega’s, dus dat was wel best leuk om te horen!

Afgelopen week is een nieuw persoon begonnen op de financiën. Dus als zij een beetje in is gewerkt hoop ik ook weer wat meer te doen met de financiën. Maar ach, ik vermaak me nu eigenlijk ook nog wel met de marketinggedeelte. Op dit moment druk bezig met meer een marketingonderzoek. Er zijn producten die niet goed verkopen in de winkels. Ik ben nu aan het analyseren en kijken waar de producten wel goed verkopen en waar niet. Maar ook waarom ze niet verkopen, ligt het aan de kwaliteit, prijs, distributie etc. Dinsdag ook voor het eerst een Skype gesprek gehad met mijn begeleidster van school. Deze keer was het nog zonder Hayley, aangezien ik mijn begeleidster van school nog nooit had gezien of gesproken! Een echte succes was het niet.. De verbinding was superslecht, terwijl als ik met pap en mam Skype over het algemeen nog best goed is (Zou het dan misschien aan het ‘soort ‘gesprek liggen?:P) Uiteindelijk maar met mijn laptop op de trap gezeten van de noodroute! Naar aanleiding van dat gesprek toch maar richting Hayley aangegeven dat ik wat meer en duidelijkere feedback en voortgangsgesprekken moet houden. Dus dat maar gedaan en ook zij was wel positief. Aanstaande woensdag een gesprek met school & Hayley, dus dan horen we het wel!
Ook gewoon aan de andere kant van de wereld ben ik mezelf, dat heb ik afgelopen weken wel gemerkt. Ook op deze kamer was de vriezer vol ijs. En ik had boodschappen gedaan en moest wat in de vriezer. Ik had gedacht dat t wel zou passen met mijn prop kunsten, maar helaas. Dus er zat niks anders op dan hem te ontvriezen. Stekker eruit, zoutpot van kamer genoot en smelten maar. Maar dat duurde te lang dus dacht nja dan moet maar ’t grote mes er aan te pas komen. Dat ging heel goed tot ik op een gegeven moment pssssssssss hoorde en een enorme gaslucht uit het vriesvak kwam! Ohoh oeps. Gauw maar alle ramen en deur opengezet zodat het weg kon trekken. Ik was ook nog zo slim om te denken dat die niet kapot was dus maar gewoon spul in de vriezer gedaan en gaan slapen met als gevolg de volgende ochtend een enorme waterplas in de keuken… Heb ik wel weer! Uiteindelijk die avond toch maar naar de receptie gegaan om te zeggen dat de vriezer kapot was. Vroeg de manager ook nog aan mij; ‘Heb je een scherp voorwerp gebruikt?’ Ik maar heel onschuldig en zonder proberen te lachen maar gezegd dat ik dat niet had gedaan en netjes de instructie had gevolgd. 2 Dagen later stond er wel netjes een splinternieuwe koelkast met vriesvak in de keuken, beter had niet gekund!

De afgelopen 2 weekenden waren 2 volle weekenden!
Vorig weekend op zaterdag hadden we een City tour door Auckland. Na een maand in Auckland te zijn mocht ik toch wel van mezelf verwachten dat ik het meeste al had gezien & dat klopte. Het weer was helaas wel behoorlijk slecht, regen, kou en wind dat het eigenlijk niet een trip was die meerwaarde toevoegde aan mijn verblijf hier! In tegenstelling tot zaterdag was het zondag dan wel weer super mooi weer! Daar maar gebruik van gemaakt en naar het strand van Takapuna geweest. Lekker op het strand gelegen (wel met een lange broek & hemdje) en mensen kijken en zien surfen! Een heerlijke relaxte zondag! Bij thuiskomst zag ik dat ik toch wel weer wat verbrand was en dat mijn hemdje er wel in stond! ’t Word denk ik toch maar echt hoog tijd om zonnebrand te gaan kopen!

Gisteren stond een trip naar het Hobbiton, de filmset van de Hobbit en Lord of the Rings, op de planning. Na lang twijfelen besloten om toch maar mee te gaan, ook al heb ik die films niet gezien!
Maar ben blij dat ik mee ben gegaan. Met een busje van ongeveer 20 man die kant op. Een ritje van ongeveer 2 uur. De omgeving was onderweg al super mooi! Sommige stukken waren plat & groen dus ’t voelde weer even als Nederland! Bij de filmset aangekomen liepen daar overal schapen & kleine lammetjes. Zo’n ongeveer 30.000 in totaal in het hele gebied. De trip was inclusief een rondleiding over de filmset. De gids zei tegen ons dat we als groep bij elkaar moesten blijven en niet door de hekjes mochten en na binnen. Ma ach we zijn en blijven Nederlanders ( 70 Nederlanders -30 Duits wast ongeveer) dus de meesten gingen allemaal maar hun gang! De hele groep liep overal, ging door de hekjes om toch maar mooie foto’s te kunnen maken ( Jaa zijn gelukt!), op de bulten van de huisjes lopen.. De gids was wel iets minder blij met onze groep. Uiteindelijk kwam er nog een extra gids bij te pas om onze groep weer tot een eenheid te brengen! Haha! Op de terugweg nog even bij een watervalletje gestopt & toen weer richting ‘huis’!

& vandaag gingen we een roadtrip maken. Een jongen heeft hier een auto gekocht en vroeg wie mee wou. Dus samen met Margreet, Celine & uiteindelijk Robert naar Piha geweest. Tussendoor eerst nog een keertje bovenaan gestopt om mooie foto’s te kunnen maken van het uitzicht! Daarna de auto bij ’t strand neergezet en over het strand gelopen. Midden op het strand staat meer een bergje. Daar zijn we maar opgeklommen en bovenaan onze lunch genuttigd! Daarna na de Kitekite waterval geweest. Het was ongeveer een half uurtje lopen om daar te komen, maar het was het meer dan waard! De bedoeling was eigenlijk om bij de waterval te gaan zwemmen. Maar toen mijn voeten het water al raakte ben ik al afgehaakt, zo koud! Margreet, Robert & Thomas waren toch wel de ‘diehards’ en gingen er wel verder in! De dag uiteindelijk geëindigd met takeaway fish and chips & opgegeten op het strand! Meer dan geslaagde weekenden dus! :)

Over 2 weekjes gaan we weer op weekendtrip naar Rangla. Daar krijgen we een paar uurtjes surfles & gaan we nog meer leuke activiteiten doen! Ben wel benieuwd of ik stiekem een natuurtalent ben in surfen, maar ik ben er bang voor! & over 4 weekjes zijn paps & mams hier ook al! Dus er staan alweer genoeg leuke dingen op de planning om naar uit te kijken!

Tot over 2 weken!
xxxx

Ohja dit keer heb ik wel wat foto's toegevoegd!

  • 29 September 2013 - 19:52

    Diana:

    Wat beleef je toch veel. Geniet er van! En ik had ook niets anders verwacht hoor dan dat jij jezelf zou blijven. Pas je wel een beetje op!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Als onderdeel van mijn opleiding Bedrijfskunde MER ( Management, Economie & Recht) ga ik voor mijn stage 5,5 maand naar Nieuw-Zeeland!

Via deze weg wil ik jullie allemaal een beetje op de hoogte houden, van wat ik hier allemaal doe en meemaak!

Voor wie het niet precies weet, zal ik eerst eens wat gaan vertellen over de verloop van mijn reis, mijn stageplek en mijn verblijf daar.

Op dindsdag 20 augustus ( jaa de dinsdag na Brueghel in Losser, dus ik kan nog mooi even hier het laatste feestje meepikken, haha!) vlieg ik vanaf Schiphol, via Hongkong naar Auckland. Deze reis duurt ongeveer 28 uur. Auckland is tevens ook mijn eindbestemming.
Daar zal ik vanaf 22 augustus de 5,5 maand daarna verblijven in een studentenflat. Ik krijg daar een appartement met in totaal nog 2 anderen. (de nationaliteit van die anderen weet ik nog niet) Wel een eigen slaapkamer, maar voor de rest is alles gedeeld.

Vanaf 26 augustus ga ik 20 weken lang stagelopen bij het bedrijf CXC.
Normaal loopt de stageperiode van 2 september tot en met 17 januari. Maar aangezien het bedrijf met kerst 2 weken dicht is (dus heerlijk 2 weken vakantie daar) begin ik een week eerder en ga ik een week langer door.
CXC is een pantykousjes en sokken bedrijf met 50! vrouwen en 1 of 2 mannen ( ja het klinkt in eerste instantie beetje suf, dat vond ik ook, maar nadat ik mijn taken en werkzaamheden heb gekregen is mijn mening hierover veranderd). Hier zal ik helpen op verschillende afdelingen: financiën, sales & marketing.

Tegen die tijd dat ik daar stageloop zal ik wel wat meer vertellen over mijn taken en werkzaamheden.

Voordat ik wegga moet er van alles worden geregeld, zoals visum, verzekeringen en vergoedingen.
Dit heb ik gelukkig allemaal al rond!

Dus de komende weken tot aan 20 augustus kan en ga ik hier in Nederland nog even volop genieten, leuke dingen doen & feesten! En natuurlijk ook nog werken, zodat ik hopelijk nog even wat kan gaan sparen! Maar ook afscheid nemen van iedereen....

Zodra ik op Nieuw-Zeelandse bodem ben zal ik via deze site weer wat van mij laten horen.

Graag tot gauw!

Groetjes,
Laura



Recente Reisverslagen:

09 Januari 2014

De avonturen van Laura als reiziger!

15 December 2013

Kersverse blog!

13 November 2013

Genoten en een bult gezelligheid!

24 Oktober 2013

Kiekeboe! Ben ik weer!

29 September 2013

Summer is coming soon!
Laura

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6829

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: