Genoten en een bult gezelligheid! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu Genoten en een bult gezelligheid! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Greftenhuis - WaarBenJij.nu

Genoten en een bult gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier is die dan, zoals beloofd; een update als pap en mam weer richting huis zijn. En dat zijn ze ondertussen alweer een week dus 't werd weer eens hoogtijd! Bereid je maar voor; het is weer een lange blog!

De titel zegt denk ik al wel genoeg hoe ik de 10 dagen samen met pap en mam heb gehad! Moet zeggen, de dagen zijn voorbij gevlogen.
Voordat ik zal beschrijven wat we allemaal in de dagen hebben gedaan zal ik jullie eerst even updaten over stage.

Vorige keer had ik verteld dat 't financieel niet zo goed ging.
Maar in de tussentijd is er een investeerder gevonden, dus dat scheelt weer een hoop gedoe. Ook van de week mijn tussentijdse beoordeling gehad & Hayley was erg positief, wat natuurlijk leuk is om te horen!
Wel op enkele punten nog wel wat te verbeteren en dat is met name mijn Engels, wat ik al wel wist. Mijn mond was opgevallen als binnen 10 weken mijn Engels was verbeterd van bagger Engels naar redelijk goed Engels. Maar 't gaat met kleine stapjes vooruit dus dat is in ieder geval positief.
Daarnaast krijgen we vanaf 9 december er nog een stagiaire bij, een jongen uit Duitsland. Ben benieuwd wat hij gaat doen want 2 stagiaires zijn op zich best veel voor dit bedrijf.

En nu gaan we even wat verder terug in de tijd;
Zaterdag 26 oktober kwamen pap en mam aan. Ze zouden om 17.00 landen, dus ik was er iets daarvoor. Blijkbaar waren ze al eerder geland dus toen ik net bij de aankomsthal stond kwamen ze er al aan, wat een timing! Daarna eerst maar eens koffie gedronken, de shuttle bus naar hun hotel genomen en uiteten geweest.

Die zondag had ik voor ons een wijntoer geboekt op Waiheke Island.
Waiheke Island ligt op 45 minuten afstand met de ferry vanaf de haven. Bij de haven was toevallig ook nog een event, waardoor er zeilschepen in de haven lagen, waaronder ook nog 3 of 4 Nederlandse.
Op Waiheke aangekomen werden we opgehaald met een busje om vervolgens over het eiland te rijden naar verschillende wijnboeren en wijn te proeven. Zelf ben ik een beginnende wijndrinker, dus was blij dat pap en mam erbij waren, kon ik alle 'vieze' wijn mooi dumpen! haha! In ieder geval 't was een mooie toer en een goede manier op het eiland een beetje te zien!

Maandag voor een week geleden was het Labourday, dus had het geluk dat ik toevallig vrij was. Veel kiwi's gaan dan normaal gesproken barbequen op het strand. Wij als Nederlanders waren de wel nieuwsgierig naar dus maar langs het water en strand gelopen, richting Mission bay omdat daar een art & craft markt was. Konden we direct zien hoe hier de marketjes zijn. Op zich stelt het niet zo heel veel voor; meer etenskramen dan anders wat. Terrasjes zoals in Nederland kennen ze hier niet echt dus gingen later maar op een bankje zitten aan het strand, de ideale vervangende manier om mensen te kijken! Dr liep genoeg apart volk rond (hebben sommige vast en zeker ook van ons gedacht) dus de lachspieren waren weer even goed getraind!

Dinsdag was 't voor mij weer even een dagje stage.De eerste maar direct ook de laatste van die week.

Op woensdag gingen we naar Rangitoto. Rangitoto is een onbewoond vulkanisch eiland dichtbij Auckland en is de jongste vulkaan van allemaal (zon 600 jaar oud). Daar zon 4 uur gewandeld in totaal! Bult op en uiteindelijk af, maar was het waard! Bovenaan de top mooi 365 graden uitzicht! Mam nog met haar opmerking van de dag; "Ze zijn hier wel bezig met ploegen he, om het mooi te maken!" Jaa dat noemt men nou vulkanisch gesteente! haha

Donderdag tot en met zondag stond het noorden van het Noordeneiland, The Bay of Islands, op het programma. Aangezien de bus 's ochtends al wel vroeg wegging dacht ik slaap wel bij pap en mam op de bank die nacht. Nou heb 't geweten hoor.. Sta je dan om iets voor 12 uur 's nachts met alle hotelgasten in je pyjama en vest aan buiten omdat brandalarm afging en niet wist wat aan de hand was! Gelukkig viel t allemaal mee en was er alleen maar een broodrooster in brand gevlogen. De geur die er later rondhing was alleen wel iets minder.


Donderdags dus op naar Paihia met de bus. Tussendoor nog even een tussenstop gehad bij 'n Kauri boom. Nu denk je vast " waarom stop je in godsnaam bij een boom?!" Nou dat zal ik je vertellen! 't zijn hele grote en hele hoge bomen, waarvan er niet veel meer zijn. Vroeger waren er heel veel van in Nieuw-Zeeland, maar ze hebben bijna alles gekapt, dus deze bomen zijn hier nu wel zeldzaam.

Vrijdags gingen we de Hole in Rock Dolfijnen cruise maken. Op aanraden van de chauffeur gingen we de ochtendcruise maken aangezien er dan meer kans was dat je dolfijnen zag, maar helaas. In plaats van dolfijnen wel een walvis gezien en dat was blijkbaar toch wel n stuk gaver dan dolfijnen ( Ik betwijfel het zelf nog). The Bay of Islands bestaat in totaal uit iets van 144 eilanden. Met de boot gingen we ook langs verschillende eilandjes varen, die stuk voor stuk weer verschillend van elkaar zijn. The hole in Rock is een rots midden op het water met een gat erin en daar gingen we dan doorheen varen met de boot. Was een super mooie boottocht. Ohja en we waren niet de enige Nederlanders op de boot, er waren nog slechts 22! andere Nederlanders en dat zo'n 18000 km vanaf Nederland! Na de cruise aan de overkant uitgestapt om daar 't plaatsje maar eens te gaan bekijken.

Paihia was verder wel een beetje een dood plaatsje. De restaurants sluiten om 9 uur en alle (souvernir)winkels om 17.00. En verder zijn er veel hostels en appartementen om te huren maar de vakantiegangers blijven uit.

Op zaterdag gingen we een bustocht maken naar onder ander Cape Reinga, het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland waar de Tasman en de Pacific Oceaan elkaar kruizen, en 90 Miles Beach. Bij de stop zei de chauffeur nog tegen ons dit is de laatste kans om eten te halen want daarna komen we komende 6 uur geen winkels of iets tegen. Aangezien hij wel meer grapjes maakte namen we het niet helemaal serieus, maar was het blijkbaar wel. Voor ons werd het uiteindelijk verschillende koekjes als lunch, keer wat anders!

Bij die stop ook nog even een geluksmomentje gehad. Ik was mijn mobiel al een beetje kwijt, maar dacht ah kijk na de stop wel. Dus toen ging ik de bus weer in en ging en de bus maar eens goed bekijken zie ik daar wat liggen. Ik dacht ' hee dat lijkt wel op een samsung batterij'. Dus toen maar beter kijken en toen was het ' hee dat lijkt wel mijn samsung batterij!' Toen maar even verder onder en rondom de bus gekeken en ja hoor lag de rest van mijn telefoon wel voor de voorwiel.
En een vrouw later in de bus ook zeggen; 'Oh ja zag wel wat liggen, maar dacht is niet van mij' En bedank! Maar gelukkig hij leeft nog, doet het wel iets minder dan dat die daarvoor al deed maar dat neem ik maar voor lief.

Daarna gingen we richting 90 Mile Beach, maar hier zouden we later nog terugkomen om erover heen te rijden. Jaa 't kan hier allemaal met een grote bus met 100 km per uur over t strand rijden! Eerst mochten we gaan sandboarden. De duinen omhoog lopen, op je buik op n board liggen en dan sturen remmen met je voeten en dan hup de bult af! Erg leuk om te doen, maar helaas was ik na de 1e keer al gewond en kon ik niet meer vaker; 4 tenen aan het bloeden! En dat terwijl de rest n stuk of 4 a 5 keer heeft geweest en niks had! Soms vraag ik het me echt of; hoe krijg ik het ook altijd voor elkaar?! haha!

Daarna pauze op het strand, na Capre Reinga en toen via 90 miles beach terug richting Paihia.En toen zat de lange tocht eral weer op! Super mooi omgevig en ook mooie foto's gemaakt, om julile allemaal even jaloers te maken! haha nee grapje, jaloers maken is niet mijn bedoeling, alleen maar jullie mee laten genieten!
Op zondag weer terug na Auckland en kwam 't einde met pap en mam alweer inzicht.

Om het gezellig en leuk af te sluiten op maandag de Skytower in geweest. ' de Eiffeltoren van Auckland' noem ik het maar! Wat ja dat is echt wel the MUST als naar Auckland gaat. Met de lift 288 meter omhoog om vervolgens een super uitzicht te hebben over de stad en het water! :)

En toen was het alweer dinsdag.. Nog 1 keertje snel uiteten na stage en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen.Dit keer voor 88 dagen. Zag er wel een beetje tegen op tegenop, 10 volle dagen met pap en mam en daarna is het weer ik alleen. Moet zeggen zelf weggaan is makkelijker dan achtergelaten worden! Maar gelukkig was mijn kamergenoot thuis direct nadat ik pap en mam had uitgezwaaid dus toen met haar een gezellig avondje van gemaakt, dus uiteindelijk viel het allemaal mee en went het snel genoeg!

Zo dat waren de dagen met pap en mam!
Ondertussen ben ik ook alweer op de helft van mijn weggaan. Dus over een paar weken mag ik al stiekem beginnen met aftellen. Maar eerst hier nog genoeg leuke dingen doen zoals:
- 2 weekenden weg met stagereizen,
- 2 weken rondreizen met kerst en oud en nieuw in het Zuidereiland.
In eerste instantie zou Lisan nog overkomen met kerst en oud en nieuw, maar dat hebben we maar gecanceld. De vlucht was ontzettend duur geworden, Lisan kon niet zo lang meer blijven als gedacht en voor mij was/is het de enigste kans om naar het Zuidereiland te gaan.
& tot slot nog 2 daagjes naar de hoofdstad Wellington geboekt voor in mijn allerlaatste week hier!

Kortom nog genoeg te beleven en genoeg te zien!
Ik hou jullie op de hoogte van al mijn avonturen!

En ohja voordat ik het weer vergeet.
Ik heb gehoord dat sommigen graag mijn adres willen weten hier. Vorige keer was ik het ook al vergeten dus bij deze:

21 Whitaker Place Nr 629 (Nr absoluut niet vergeten want anders ontvang ik niks!!)
1010 Grafton
Auckland
New-Zealand

Ik wacht met smart af! haha!


Tot gauw!
Liefs,
Laura

  • 13 November 2013 - 08:44

    Ellen En Joop Bijkerk-Jansink:

    Goedemorgen Laura vanuit een koud Nederland, (het heeft hier gevroren)!

    Wat weer een enthousiasme en een leuk verslag!!
    Een beetje wisten we al..samen mer Marja en Jan, hebben we zondag de vele foto's en dat leuke filmpje van je skydiving, bij je Pa en Ma gezien! Geweldig hoor..genieten!
    We blijven steeds uitkijken naar je leuke verslagen...Elke keer zegt Joop...tjonge, tjonge..wat knap..die Laura!!
    Het ga je goed Laura..tot mails..groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Als onderdeel van mijn opleiding Bedrijfskunde MER ( Management, Economie & Recht) ga ik voor mijn stage 5,5 maand naar Nieuw-Zeeland!

Via deze weg wil ik jullie allemaal een beetje op de hoogte houden, van wat ik hier allemaal doe en meemaak!

Voor wie het niet precies weet, zal ik eerst eens wat gaan vertellen over de verloop van mijn reis, mijn stageplek en mijn verblijf daar.

Op dindsdag 20 augustus ( jaa de dinsdag na Brueghel in Losser, dus ik kan nog mooi even hier het laatste feestje meepikken, haha!) vlieg ik vanaf Schiphol, via Hongkong naar Auckland. Deze reis duurt ongeveer 28 uur. Auckland is tevens ook mijn eindbestemming.
Daar zal ik vanaf 22 augustus de 5,5 maand daarna verblijven in een studentenflat. Ik krijg daar een appartement met in totaal nog 2 anderen. (de nationaliteit van die anderen weet ik nog niet) Wel een eigen slaapkamer, maar voor de rest is alles gedeeld.

Vanaf 26 augustus ga ik 20 weken lang stagelopen bij het bedrijf CXC.
Normaal loopt de stageperiode van 2 september tot en met 17 januari. Maar aangezien het bedrijf met kerst 2 weken dicht is (dus heerlijk 2 weken vakantie daar) begin ik een week eerder en ga ik een week langer door.
CXC is een pantykousjes en sokken bedrijf met 50! vrouwen en 1 of 2 mannen ( ja het klinkt in eerste instantie beetje suf, dat vond ik ook, maar nadat ik mijn taken en werkzaamheden heb gekregen is mijn mening hierover veranderd). Hier zal ik helpen op verschillende afdelingen: financiën, sales & marketing.

Tegen die tijd dat ik daar stageloop zal ik wel wat meer vertellen over mijn taken en werkzaamheden.

Voordat ik wegga moet er van alles worden geregeld, zoals visum, verzekeringen en vergoedingen.
Dit heb ik gelukkig allemaal al rond!

Dus de komende weken tot aan 20 augustus kan en ga ik hier in Nederland nog even volop genieten, leuke dingen doen & feesten! En natuurlijk ook nog werken, zodat ik hopelijk nog even wat kan gaan sparen! Maar ook afscheid nemen van iedereen....

Zodra ik op Nieuw-Zeelandse bodem ben zal ik via deze site weer wat van mij laten horen.

Graag tot gauw!

Groetjes,
Laura



Recente Reisverslagen:

09 Januari 2014

De avonturen van Laura als reiziger!

15 December 2013

Kersverse blog!

13 November 2013

Genoten en een bult gezelligheid!

24 Oktober 2013

Kiekeboe! Ben ik weer!

29 September 2013

Summer is coming soon!
Laura

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 6827

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: